Autors: Latgales Reģionālā televīzija.
Lai veicinātu skolotāju trūkuma mazināšanu, kopš pagājušā gada rudens Latvijas Universitāte, Daugavpils Universitāte un Liepājas Universitāte kopā ar nodibinājumu “Iespējamā misija” realizē skolotāju izglītības projektu “Mācītspēks”. Tā galvenais mērķis – piesaistīt skolotāja profesijai dažādu jomu speciālistus. Pašlaik darba gaitas Latgales skolās ir uzsākuši 6 pedagogi, viens no tiem – Daugavpils 10. vidusskolas datorikas skolotājs Andrejs Grigorjevs.
Grigorjevs ir jauns skolotājs, kas šogad savas darba gaitas uzsāka Daugavpils 10. vidusskolā. Viņš ir viens no 16 projekta “Mācītspēks” dalībniekiem, kas sākuši strādāt Latgales reģiona skolās par skolotājiem. Andrejam ir datorsistēmu inženiera izglītība, arī pieredze pasniedzēja darbā – 13 gadus viņš pasniedza kursus pieaugušajiem, kā arī strādāja Rīgas Tehniskajā universitātē par lektoru, savukārt darbs ar skolēniem Andrejam ir jauna pieredze.
“Mēs pašlaik esam tajā etapā, ka nosakām likumus iekšējos, kas ir mana atbildība, bērnu atbildība, ko drīkst, ko nedrīkst. Tā kā esmu datoriķis, man pirmā stundā vienmēr vieglāka, jo datoriķiem pirmā stunda vienmēr ir drošības instruktāža, tāpēc es ienācu un sāku ar iepazīšanos,” stāsta Grigorjevs.
Pašlaik vidusskolas pedagogu kolektīvā ir 60 cilvēki. Lai gan sākumā iespēja piesaistīt pedagogus caur projektu “Mācītspēks” tika uztverta ar skepsi, pašlaik pieņemtais lēmums tiek vērtēts kā ļoti veiksmīgs, saka skolas direktore Valija Salna.
“Cita kaluma cilvēki, pirmkārt, viņi ir jauni, viņi ir skolā tādi pavisam bez rutīnas, bez stereotipiem, svaigas asinis, vārdu sakot – ļoti, ļoti veiksmīgi. Te ir tāds zināms risks, ka saslēgsies divas ķēdes daļas – jaunais skolotājs un mūsdienu jaunieši, lai gan tās atsauksmes, ko mēs dzirdam pēc vienas nedēļas – jaunieši sajūsmā,” skaidro Salna.
Skolotāju izglītības projektu “Mācītspēks” realizē nodibinājums “Iespējamā misija” kopā ar citiem partneriem, un tā galvenā ideja – piesaistīt skolotāja profesijai dažādu jomu speciālistus. Tas ir iemesls, kāpēc Andrejs ir nolēmis piedalīties šajā iniciatīvā, jo, viņaprāt, tieši profesionāļi, kas ir kaut ko sasnieguši, nākot uz skolu, spēs dod bērniem pieredzē balstītas zināšanas.
“Es sapratu, ka beidzot atradu iespēju īstenot senu savu ideju strādāt skolā. Mēs visi labi zinām to frāzi: kad tu atnāc no skolas uz universitāti, tev saka – aizmirsti visu, ko tev mācīja skolā, un, kad tu atnāc no universitātes uz darbu, tev saka – aizmirsti visu, ko tev mācīja universitāte. Manuprāt “Mācītspēks” ļauj salauzt šo pieeju,” pauž Grigorjevs.
Lai iegūtu skolotāja kvalifikāciju, paralēli darbam skolā Andrejs kopā ar citiem dalībniekiem turpina mācības Daugavpils Universitātē. “Man ļoti paveicās ar kolēģiem, ar kuriem mācos, jo mums ir līdzīgas domas par skolu, bērniem, izglītībā notiekošajām tendencēm,” stāsta skolotājs. Uz jautājumu, vai šajā dzīves posmā skolā viņš jūtas savā vietā, Andrejs atbild pozitīvi.
“Varu, personīgi par sevi varu teikt, jo, pirmkārt, es atkal smaidu, otrkārt, es ar prieku nāku uz darbu. Pozitīvs noskaņojums arī ir tāpēc, ka ir liels atbalsts no visam pusēm – no skolas, skolas administrācijas, kolēģiem, mentores. Grūti pazaudēt spēku iet uz skolu, kad tevi visi tur un palīdz pacelties. Ir redzams liels darbs priekšā, no kura nav bail, kurš ir interesants, kurš aizraujošs. Jā varu pateikt, ka esmu savā vietā, man patīk,” saka Grigorjevs.