"Mācītspēks" sarunu vakars

"Mācītspēks" sarunu vakars

Mācītspēks

Aizvadītajā nedēļā projekta “Mācītspēks” dalībniekiem bija iespēja apmeklēt nodibinājuma Iespējamā misija organizētās “Līderības sarunas”. Pasākuma mērķis – dot iespēju jaunajiem pedagogiem sajust savu iespēju netveramo robežu un ietekmes apmēru.

Pasākumā ar savu pieredzi dalījās gan nodibinājuma absolventi, gan 11. iesaukuma dalībnieki. Valdis Zuters, Iespējamā misija 6. iesaukuma absolvents un Tukuma Raiņa ģimnāzijas fizikas skolotājs, Fizikas izglītības portāla FIZMIX satura veidotājs, par savu motivāciju piedalīties “Līderības sarunās“ stāsta: “Es piedalījos “Līderības sarunās”, jo ilgāka pieredze izglītības lauciņā un skolotāja darbā dod plašāku redzējumu par to, ko var sasniegt, sajust un ietekmēt. Tas ir tikai pašsaprotami, ka ar to ir jāpadalās ar jaunajiem skolotājiem, lai viņi nenobītos un zinātu, ka tālāk, protams, gaida lielāki izaicinājumi, bet tam visam nāk līdzi lielāks gandarījums un prieks par to, ko dari.“

Savukārt, projekta “Mācītspēks“ dalībniece, Laurenču pamatskolas sociālo zinību skolotāja Inga Šteingerba, runājot par ieguvumiem no pasākuma, stāsta: “Saruna ar Iespējamā misija absolventiem bija kā apstiprinājums, ka tas, kas ar mums notiek, notiek ar visiem jaunajiem iesācējiem skolā, vajag tikai izturēt sākuma nezināšanu un klupšanas akmeņus. Man personīgi bija vērtīgs Valda teiktais, ka izaugsme skolā, kā personībai, ir iespējama tad, ja atrodam blakus nodarbošanos, kas saistītas ar skolu, jo tas apstiprināja manas šī brīža sajūtas.“

Ilze Birzniece, projekta “Mācītspēks” dalībniece, V.Plūdoņa Kuldīgas vidusskolas matemātikas skolotāja, norāda: “Pieredze, ko dzirdēju no abiem runātājiem, vēlreiz atgādināja, ka prieks par padarīto ir pašā procesā un, laikam ejot, pārliecība par skolotāju darbu nostiprinās. Protams, ir smagāki brīži, es teiktu pašam ar sevi, kad iepazīstam sevi no jauniem skatu punktiem un varam sevi atkal un atkal pilnveidot. Nekas nav neiespējams. Iespējamā misija vienmēr rada enerģijas lādiņu un ideju vētras, kas iedvesmo un uzjundī sevī līdzīgas sajūtas, lai atkal pievarētu jaunus mazos kalnus un pārlēktu aizas. Līdzīgi kā mums māca, ka skolēni ir savā attīstības ceļā, tā arī mums, skolotājiem, ir savs izaugsmes ceļš. Arī attālinātais mācību process reizē ir iespēju process. Skatoties, kā runātājs sēž laivā, nevis biroja krēslā pie galda, liek uzdot sev jautājumu: vai tiešām man katra sapulce ir jāsēž pie sava galda (turpat kur 8 stundas jau sēdētas)? Vai tomēr jāķer mirkļi, kad var savādāk, kad reizē var pabarot savu garīgo un fizisko ķermeni ar garšīgām pusdienām, vai pastaigu gar jūru, vai atlaišanos dīvānā. Tā bija mācība arī mums kā skolotājiem – neprasīt 100% skolēnu sēdēšanu pie datora, pat, ja tur ir iespēju mākonis. Tagad veselīgāk ir izmērīt sienu izmērus, koku apkārtmērus un veikt eksperimentus.“

Par projektu “Mācītspēks”

Jauno skolotāju izglītības projekta “Mācītspēks” mērķis ir spējīgu un motivētu dažādu jomu profesionāļu piesaiste skolotāja darbam, nodrošinot nepieciešamo izglītību un praktiskās mācības. Projektā “Mācītspēks” tiek sniegta iespēja 100 atlasītiem kandidātiem viena studiju gada laikā iegūt pedagoga kvalifikāciju un otra gada laikā turpināt profesionāli pilnveidoties, lai kļūtu par skolotāju kādā no Latvijas skolām. Vairāk par projektu un pieteikšanās procesu: www.macitspeks.lv.
Projektu īsteno Latvijas Universitāte, Liepājas Universitāte, Daugavpils Universitāte un nodibinājums Iespējamā misija, to pārrauga Izglītības un zinātnes ministrija. Projekts “Mācītspēks” tiek īstenots Eiropas Sociālā fonda līdzfinansētā projekta Nr. 8.2.1.0/18/I/004 “Latvijas Universitātes inovatīvas, pētniecībā balstītas studiju virziena “Izglītība un pedagoģija” studiju programmas” un otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas “Skolotājs” licenču ietvaros.

*Attēls ilustratīvs un neatspoguļo konkrētā pasākuma norisi.

mācītspēks
Ir jautājums? Raksti mums tagad!

Trūkst informācijas?
Jautā mums!

Paldies! Jautājums ir saņemts, sniegsim jums atbildi tuvāko stundu laikā.