Vasīlijs Gredasovs ir skolotāju izglītības projekta “Mācītspēks” dalībnieks un Pļavnieku pamatskolas fizikas skolotājs.
– Kādēļ Tu izvēlējies kļūt par skolotāju /mācīties pedagoģiju?
Ilgi domāju, kāpēc pieteicos projektam “Mācītspēks”, jo no sākuma tas bija vairāk intuitīvs lēmums. Tā galvenā ideja ir sekojoša: man ļoti gribētos ietekmēt jauno paaudzi un ieguldīt savu laiku un zināšanas, lai tā būtu labāka nekā visas iepriekšējas paaudzes.
– Kas, Tavuprāt, ir skolotājs šodien? Kāda ir skolotāja loma bērna attīstības ceļā?
Skolotājs – mentors. Zināšanas var iegūt dažādās vietās, bet skolotājs ir tas, kurš palīdz skolēnam iet cauri zināšanu ieguves procesam.
Kādam jābūt ideālajam skolotājam?
Skolotājam jābūt labam līderim. Viņam, no vienas puses, ir jāuzņemas atbildība par klasi un jāvirza klase uz zināšanu konstruēšanu, no otras puses, skolotājam ir jāpiekāpjas un jānostājas vienā līmenī ar skolēniem, lai viņus saprastu.
Kā Tu uzrunātu kādu, kurš vēl tikai domā kļūt par skolotāju / mācīties pedagoģiju?
Skolotājs ir cilvēks, kurš var ieguldīt jaunajā paaudzē. Tomēr skolotājam jābūt gatavam strādāt bez atbalsta, palikt neuzklausītām un nesaprastam. Skolotājam jābūt gatavam piedot skolēniem pat tad, kad viņi piedošanu nelūdz. Skolotājam ir jābūt gatavam sadarboties ar citiem un jāprot strādāt vienam. Skolotājs ir tas, kas sēj. Un skolotāja darbs nes savus augļus, un vislielākais skolotāja auglis ir skolēni, kuri spēj realizēt sevi dzīvē. Tieši skolotāji piedalās jaunās paaudzes sagatavošanā, ieliekot tajā vērtības un tikumus, nostiprinot vecāku darbu vai arī daļēji aizpildot vecāku trūkumu tiem skolēniem, kuriem ar vecākiem nav tik laba situācija.