Novembra sākumā Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē norisinājās pirmais skolotāju izglītības projekta “Mācītspēks” tīklošanās pasākums – pieredzes diena, kas pulcēja vairākus desmitus jauno pedagogu. Šādus pasākumus paredzēts veidot reizi semestrī, lai attīstītu “Mācītspēks” skolotāju kopienu, veicinātu savstarpēju sadarbību, atbalstu un apmainīšanos ar vērtīgām idejām pedagoģijā.
“Bieži vien jaunais skolotājs, ieejot skolā, ir viens pats – gan izprotot skolas ikdienu, gan stundās risinot klasvadības situācijas, gan gatavojot interesantas mācību stundas, bet patiesībā jau tā nemaz nav. Ja paskatās apkārt, ir daudz kolēģu, kas atrodas līdzīgā situācijā. Dažreiz pietiek pat ar īsu sarunu, lai rastos lieliskas un noderīgas idejas darbam un lai veidotos lieliskas ilgtermiņa profesionālas sadarbības. Šogad īpašu uzmanību pievēršam savstarpējai sadarbībai un atbalstam dalībnieku vidū, un īpašs prieks bija tikties klātienē un bagātināties ar noderīgām idejām darbam,” komentē Ruta Zaharova, skolotāju izglītības projekta “Mācītspēks” vadītāja.
Pieredzes dienā piedalījās 81 skolotājs, kā arī 11 kuratori, kuri vadīja dažādas domnīcas un “brīvo mikrofonu”. Kuratori Edgars Plētiens un Sanda Eglīte īstenoja “Sokrāta semināru” sociālo zinību un vēstures skolotājiem, kurā tika modelēta mācību stunda un skolotāji nonāca skolēna lomās. Kuratori Edijs Freimanis, Sabīne Vīksne-Krivenceva un Ieva Lanka vadīja meistarklasi par radošo darbu īstenošanu un vērtēšanu, padziļināti ieskatoties SOLO taksonomijas metodē. Savukārt eksakto priekšmetu mācību skolotājus kuratori Sandis Kalējs un Anželika Jevdokimova iepazīstināja ar matemātikas, fizikas un ķīmijas biežākajiem “klupšanas akmeņiem”, kā arī to, kā tos pārvarēt. Visbeidzot Andra Rektiņa, Kristīne Gaugere un Zanda Znotiņa-Kazinovska latviešu valodas un svešvalodu skolotājiem vadīja dažādu mācību metožu meistarklasi “Piepildām ideju mugursomu!”.
“Mācītspēks” dalībnieku kurators Sandis Kalējs stāsta, ka pasākums lielākajai daļai skolotāju šķita pat par īsu, kas liecina, ka pieredzes vakarus ir jāorganizē regulāri. Viņš norāda, ka savstarpējā atbalsta nozīme skolotāja profesijā ir izšķirīga: “Kolēģa plecs, sajūta, ka neesam vieni un ir kāds cits blakus, kāds, kurš reāli saprot – tad ir pārliecība, ka pareizais virziens ir uzņemts, un, ja nē, tad skaidrs, kas būtu citādi jādara.”
“Dalībniekiem bija iespēja gan gūt vērtīgas idejas, gan savstarpēji iepazīties ar citiem projekta skolotājiem, tādējādi paplašinot kontaktu loku, kas ir svarīgi kā jaunajiem skolotājiem, tā jebkuram pedagogam. Skolotāji pēc semināra atzina, ka ir iedvesmoti turpmākam darbam un šāds formāts rosina izmēģināt stundās ko jaunu, vairo “pleca” sajūtu un pārliecību par izvēlēto karjeru,” norāda “Mācītspēks” pilnveides grupu vadītāja Ieva Gailīte.
Nākamais “Mācītspēks” pieredzes apmaiņas seminārs ar mērķi stiprināt dalībnieku kopienu, dalīties savstarpējā pieredzē par rīkiem un metodēm mācību stundām, kā arī reflektēt par darbu izglītības jomā ir paredzēts pavasara semestrī, savukārt katru mēnesī “Mācītspēks” dalībnieki tiekas pilnveides grupu nodarbībās.