Pedagogam jābūt draudzīgam un apveltītam ar kritisko domāšanu

Pedagogam jābūt draudzīgam un apveltītam ar kritisko domāšanu

Mācītspēks

Par to, kā jauno skolotāju pasargāt no “lietavām” skolā ar īpašu “jaunā skolotāja lietussargu”, šoreiz pieredzē dalās projekta “Mācītspēks” kuratore Sabīne Vīksne-Krivenceva un projekta dalībniece, Ikšķiles vidusskolas angļu valodas skolotāja Elvīra Kalniņa. “Skolotāju skolas” sarunas gaitā Elvīra stāsta, kas viņai kā jaunai pedagoģei ir palīdzējis darbā skolā, kā viņa gatavojas stundām un kādēļ ir svarīgi atrast sev domubiedrus, kam izstāstīt visu “bez filtra”.

Vidusskolā Elvīra vēlējās būt tulkotāja, tomēr turpinot savas gaitas valodniecībā un pētniecībā, un vienlaikus sekojot aktualitātēm izglītības jomām, nobrieda līdz pieteikumam projektam “Mācītspēks”. “Man patīk kontakts ar bērniem. Man ir svarīgi veidot attiecības ar skolēniem, kas nozīmē, ka uzklausu bērnu stāstus par viņu interesēm, notikumiem mājās, arī daudz jokus. Es paturu prātā, ka, iespējams, varu būt vienīgais cilvēks dienā, kurš patiesi uzklausa skolēnu, tāpēc man ir svarīgi veltīt laiku sarunai un neiznīcināt zinātkāri un pētnieka garu, kas slēpjas katrā no viņiem,” stāsta jaunā skolotāja.

Elvīra turpina stāstījumu, daloties ar savu “jaunā skolotāja lietussargu” jeb noderīgiem rīkiem un metodēm, kuras viņa ir pielāgojusi savam darbam un iesaka izmantot arī citiem skolotājiem. Piemēram, lai noskaidrotu, cik labi bērni izprot uzdevumu un vai skolotājai ir nepieciešams viņiem palīdzēt, pedagoģe izmanto pielāgotu “luksofora” metodi. Prezentācijā Elvīra detalizēti iepazīstina gan ar to, kā veido interaktīvas prezentācijas un uzdevumus bērniem, izmantojot Google Slides un “mīmi”, gan dažādus drukātos materiālus, lai nodrošinātu atgriezenisko saiti. Visbeidzot skolotāja stāsta, kas viņai palīdzējis izvairīties no “lielām lietavām” skolā savā pirmajā gadā – labs mentora, “Mācītspēka” kuratores un ģimenes atbalsts, kā arī iedvesmošanās no dažādiem citiem resursiem, sākot no “TikTok”, beidzot ar laika veltīšanu saviem vaļaspriekiem.

Sarunas noslēgumā Elvīra Kalniņa dalās pieredzē, kā notiek atlase dalībai projektā “Mācītspēks”: “Es noteikti iesaku iziet pieteikšanās procesu, jo caur uzdotajiem jautājumiem var ļoti labi saprast – ir vai nav skola man īstā vieta.”

Viss sarunas ieraksts atrodams projekta “Mācītspēks” Facebook vai Youtube profilos. Līdz š.g. 2. aprīlim profesionāļus ar augstāko izglītību aicina pieteikties uzņemšanai projektā “Mācītspēks”: https://macitspeks.lv/, savukārt informācija par citiem veidiem, kā kļūt par pedagogu vai profesionāli augt pedagoģijas jomā, pieejama https://esiskolotajs.lu.lv/.

Lai iepazīstinātu ar dažādajiem pedagogiem, skolotāju izglītības projekta “Mācītspēks” dalībniekiem, absolventiem un kuratoriem, viņu mērķiem un motivāciju strādāt skolā, gan arī lai dalītos noderīgos padomos pedagoģiskajā darbā, ir uzsākta tiešsaistes sarunu ciklu “Skolotāju skola”. Sarunu sērijā līdz šim ir jau piedalījusies Ādažu vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja Gunta Maijere, Laurenču sākumskolas sociālo zinību un vēstures skolotāja Ance Irmeja, Siguldas pilsētas vidusskolas skolotāja Diāna Granta, O. Kalpaka Liepājas 15. vidusskolas angļu valodas skolotāja Linda Sausiņa, Ogres 1. vidusskolas matemātikas skolotāja Kitija Kristiāna Berga un Rīgas Franču liceja sociālo zinību skolotāja Kitija Umbraško. Nākamā saruna plānota 23. februārī plkst. 19.00.

mācītspēks
Ir jautājums? Raksti mums tagad!

Trūkst informācijas?
Jautā mums!

Paldies! Jautājums ir saņemts, sniegsim jums atbildi tuvāko stundu laikā.