Š. g. 1. septembrī 90 topošie “Mācītspēks” skolotāji uzsāks savas darba gaitas skolās visā Latvijā, paralēli studējot pedagoģiju izvēlētajā augstskolā. Daži no topošajiem pedagogiem, kuri jau jūlijā izgājuši intensīvās “Mācītspēks” vasaras mācības, dalās savās pārdomās, sajūtās un vēlējumos citiem kolēģiem un skolēniem, mācību gada sākumam tuvojoties.
Jūlija Šķestere no Rēzeknes darbu uzsāks Ludzas pilsētas vidusskolā kā sociālo zinību un vēstures skolotāja. “Pirms mācību gada sākuma ir jātiek galā ar tīri praktiskām lietām, taču nedrīkst aizmirst arī par pozitīvām emocijām. Visticamāk, lai piepildītos ar enerģiju un uzmundrinātu sevi, aizbrauksim ar ģimeni uz laukiem izbaudīt pēdējās kopējās brīvdienas. Noteikti pēdējos augusta vakaros skatīšos vecas komēdijas par skolu, tīņiem un mācīšanos, piemēram, “Dead Poets Society” (1989), kuru silti iesaku,” stāsta Jūlija. “Sagaidu, ka, lai cik labi es nenovadītu savu pirmo mācību stundu, dienu vai nedēļu, man nāksies pārliecināt gan skolēnus, gan kolēģus, gan pašu sevi, ka esmu savā vietā, ka esmu ne tikai topošā augsti kvalificētā pedagoģe, bet arī pretimnākoša līdere, kura māk uzklausīt, vadīt procesu un atrast, ja ne viennozīmīgi pareizo risinājumu, tad vismaz kompromisu. Līdz ar to es novēlu sev jau no 1. septembra palīdzēt skolēniem gan veiksmīgi apgūt izglītības programmu, gan iziet no skolas “lielajā dzīvē” veseliem un apzinīgi domājošiem pieaugušiem cilvēkiem, jo esmu daļa no “Mācītspēks”, ar kura atbalstu viss ir iespējams.”
Armands Bušs 1. septembrī atgriezīsies savā skolā, Ogres 1. vidusskolā, nu jau kā matemātikas skolotājs: “Mācību gada sākumu gaidu ar saviļņojumu. Nostaļģija pēc skolas ir spēcīga: tā pati klase, kur es pats reiz mācījos, sienas, kāpnes, koridori, klases, soli. Protams, daudz kas ir mainījies, taču tā ir fantastiska iespēja visu piedzīvot un izdzīvot vēlreiz. Lai gatavotos 1. septembrim, veru vaļā manas iecienītās matemātikas grāmatas, kas ir saglabātas it kā neapzināti, tomēr tālredzīgi. Lasu, atkārtoju tēmas un rēķinu uzdevumus kā toreiz, pirms jau vairāk nekā 20 gadiem. Atzīstu, ka zināšanas ir apsūbējušas un ierūsējušas, bet tās nekur nav pazudušas. Matemātika ir un paliek klasika.”
Haralds Ozols, topošais fiziskas skolotājs Limbažu vidusskolā, atzīst, ka pašreiz vāc materiālus un veido tematisko plānu, taču atstāj laiku arī sev. Viņš norāda, ka pašlaik ir grūti iztēloties, kāda būs viņa ikdiena skolā, cenšoties, iespējams, iemācīt to, kas pašam šķiet pilnīgi pašsaprotams, bet skolēniem – pilnīgi nezināms. Savukārt topošā bioloģijas skolotāja Rīgas Imantas vidusskolā Alda Alksne savas skolas gaitas neatminas ar lielu sajūsmu, taču ir entuziasma pilna, gaidot jauno mācību gadu: “1. septembrī iešu uz darbu – skolu, lai vadītu mācību procesu, lai runātu ar skolēniem viņiem saprotamā valodā, kā arī lai sadzirdētu viņu viedokli. Šis pilnīgi noteikti būs viens no labākajiem 1. septembriem manā mūžā!”
Visbeidzot Marta Batare, kura uzsāks darbu Laurenču sākumskolā kā angļu valodas skolotāja, stāsta, ka 1. septembri gaida ar svinīgu noskaņojumu, ziediem un smaidu: “Esmu saņēmusi darba datoru, mācību materiālus, un esmu pabeigusi apmācības. Pašlaik uzlādējos saulē. Novēlu sev un maniem jaunajiem skolēniem, lai šis mācību gads mums ir kā iedvesmas pilns ceļojums pretim jaunām zināšanām un prasmēm!”
Maija sākumā noslēdzās 2023. gada dalībnieku atlase darba vidē balstītajām studijām “Mācītspēks”. Kopumā tika saņemti 378 pieteikumi, no tiem 277 atbilstoši projekta uzņemšanas kritērijiem. Atlasi izturēja 134 dalībnieki ar augstāko izglītību, kuri vēlējās darba vidē balstītās studijās Latvijas Universitātē, Daugavpils Universitātē vai Liepājas Universitātē iegūt skolotāja kvalifikāciju. No 134 atlasi izturējušiem kandidātiem daļa no dalības projektā pašlaik ir atteikusies finansiālu, profesionālu vai ģimenes apstākļu dēļ. Jaunajā “Mācītspēks” kursā ir 90 skolotāji: 33 topošie valodu skolotāji, kuri mācīs bērniem latviešu, angļu, vācu, spāņu vai franču valodu. 15 dalībnieki kļūs par matemātikas skolotājiem, un 13 pārstāvēs sociālo un pilsonisko jomu, kas sevī ietver sociālās zinības, vēsturi un uzņēmējdarbību. 13 topošie pedagogi mācīs dabaszinātnes un 13 kļūs par tehnoloģiju jomas skolotājiem, savukārt 2 dalībnieki skolēniem mācīs veselības un fiziskās sagatavotības jomas priekšmetus. 1 dalībnieks pārstāvēs kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomu.