Piektdien, 12. aprīlī, Rīgas 69. pamatskolā noritēja “Mācītspēks” Kopienas diena, kas kļuvusi par gaidītu un iemīļotu tradīciju, vienojot dalībniekus ārpusi ierastajām telpām ar mērķi smelties savstarpēju atbalstu, zināšanas un jaunas ierosmes darbam.
Diena sākās ar kuratora Edgara Plētiena vadītu lekciju-darbnīcu “Tekstpratība mācību stundās”, kurā daļa dalībnieku un absolventu iejutās skolēnu lomās, veidojot klasi, kam jāapgūst aktuāls temats, savukārt pārējie improvizēto stundu vēroja no malas. Mācību stunda, kuru Edgars veidoja pēc R. Gaņjē deviņu mācību notikumu principa, aizrāva gan “skolēnus”, gan novērotājus, aizsākot diskusiju par teksta nozīmi un to, cik dažādi un radoši iespējams pievērsties teksta apguvei.
Pēc mācību stundas vadīšanas Edgars Plētiens ieņēma diskusijas moderatora lomu. Diskusijā piedalījās angļu valodas skolotāja Laima Zariņa no privātās pamatskolas “Domdaris”, Agnese Petrovska, matemātikas skolotāja no Siguldas pilsētas vidusskolas, un Mācītspēks kuratore un Rīgas Doma kora skolas dabaszinību, bioloģijas un ģeogrāfijas skolotāja Inese Beķere. Klasvadības izaicinājumi, kas ir ikkatra un jo īpaši jauna skolotāja ikdienā risināto problēmjautājumu lokā, tika iztirzāti gan no teorētiskas, gan gluži praktiskas perspektīvas.
Visbeidzot Kopienas dienu noslēdza Līgas Bērziņas, Uzvediba.lv vadītājas, lekcija “Uzvedības problēmas skolā. Cēloņsakarību meklējumos”. Caur aktuālu piemēru prizmu Līga runāja par biežāk novērotajām problēmām klasvadībā, kā arī ilustrēja vardarbības un mobinga (ne)saraujamo ciklu, sniedzot gluži praktiskus piemērus, kā vadīt pārmaiņas. “Mācītspēks” dalībnieki un absolventi izmantoja iespēju, lai vērstos pie lektores arī ar saviem jautājumiem par efektīvākiem risinājumiem un aktīvi iesaistījās diskusijā.