“Mans mērķis bija saprast, kā sagatavoties septembrim, un to es arī sapratu. Pasniedzēji zina gan teoriju, gan paši praktizē skolās — izcils komplekts,” par “Mācītspēks” vasaras mācībām stāsta Krista Anna Zalāne, viena no 102 topošajiem 2024. gada kursa skolotājiem.
MS5 jeb 2024. gada kursa dalībnieki ir pozitīvi izteikušies par jūlija noslēgumā notikušajām vasaras mācībām. Pirmajā mācību nedēļā, kura norisinājās attālināti, dalībnieki visatzinīgāk novērtējuši tieši pirmdienas un piektdienas vadītītās lekcijas asoc. prof. Ievas Margevičas-Grinbergas, doc. Ilzes Šūmanes un Ingūnas Helvigas, Rīgas Imantas vidusskolas direktores, vadībā.
Kopumā katru mācību dienu vismaz 80% dalībnieku vērtējuši kā “ļoti noderīgu” vai (retāk) “drīzāk noderīgu”. Visbiežāk dalībnieki atzīmējuši, ka apgūtais mācību saturs bijis apjomīgs un ir jāapstrādā daudz informācijas, taču tas bijis vērtīgs un noderīgs.
Attālinātajā nedēļā dalībnieki apguva pamatiemaņas tādās tēmās kā mācību procesa plānošanas principi un modeļi, mācīšanās psiholoģijas teorijas praksē, attīstības psiholoģija praksē, mācīšanās lietpratībai mūsdienīgā pedagoģiskajā procesā un skola kā sistēma – plānošana, metodiskais darbs, vērtēšana.
Otrajā mācību nedēļā klātienē dalībnieki dalījās grupās, atbilstoši izvēlētajai mācību jomai. Lai gan dalībnieki lielāko daļu docētāju ir novērtējuši ar atzīmēm “izcili” vai “labi”, visaugstākās atzīmes ieguvuši doc. Elza Seile, doc. Ingrīda Irbe un doc. Austra Avotiņa.
Dalībnieki novērtējuši gan mācību saturu, gan vērtīgos resursus, kurus pētīt patstāvīgi, gan kopējo atbalstu un atmosfēru. Vairāki dalībnieki norāda, ka vēlētos apgūt vēl vairāk un padziļinātāk — taču visiem topošajiem skolotājiem priekšā ir nākamais gads ar mācībām piektdienās, kā arī indukcijas gads ar iespēju apgūt sev interesējošās tēmas.