“Teorētiskās un praktiskās mācības — ieskats profesijā. Kuratoru atbalsts. Un galvenais — plašais topošo kolēģu loks; savā komandā esam sadraudzējušies un pilni apņēmības viens otram palīdzēt un atbalstīt!” par vasaras mācībām stāsta topošā matemātikas skolotāja Laura Breidaka.
Tieši vasaras mācībās jaunie dalībnieki pirmoreiz strādā pilnveides grupās un iepazīstas ar kuratoriem, kas viņus atbalstīs abus turpmākos gadus. Sniedzot atgriezenisko saiti par kuratoru darbu, absolūti lielākā daļa dalībnieku viņu veidotās aktivitātes vērtēja kā ļoti noderīgas (71%) vai drīzāk noderīgas (21%), turklāt 86% dalībnieku sadarbību ar savu kuratoru vērtēja kā ļoti veiksmīgu.
Kas ir kuratori un pilnveides grupas?
Pilnveides grupas ir “Mācītspēks” skolotāju profesionālās izaugsmes atbalsta forma, kuru dalībnieki saņem paralēli mācībām izvēlētajā augstskolā — Latvijas Universitātē, Daugavpils Universitātē vai RTU Liepājā.
“Mācītspēks” pirmā un otrā gada dalībnieki pilnveides grupu nodarbībās tiekas vienu reizi mēnesī un kopā apgūst, piemēram, stundu vadīšanas, klasvadības, problēmsituāciju risināšanas rīkus un metodes. Grupu vada pieredzējis skolotājs – kurators, kura galvenais uzdevums ir sekot līdzi dalībnieku progresam un izaicinājumiem skolā.
Kuratoru komanda vairāku skolotāju sastāvā veido nodarbību saturu un vada nodarbības atbilstoši dalībnieku profesionālajām vajadzībām. Kuratora pienākumos ietilpst arī dalībnieka stundu vērošana vairākas reizes mācību gada laikā ar mērķi sniegt konstruktīvu atgriezenisko saiti. Turklāt kuratori sadarbojas ar dalībnieka skolas mentoru un prakses vadītāju no universitātes, lai atbalstu dalībniekiem sniegtu vienoti.
Pilnveides grupās ir apvienoti mācību jomas vai konkrēta reģiona “Mācītspēks” dalībnieki, kuri arī viens otram ir kā atbalsta plecs, lai kopā apmainītos ar pieredzi, reflektētu par darbu skolā un modelētu mācību stundas, klasvadības situācijas un to risinājumus, kā arī mācītos no skolotājiem ar lielāku darba pieredzi.
Kvalifikācijas gada un indukcijas gada dalībniekiem pilnveides nodarbības notiek katram savā plūsmā, dalībniekiem satiekoties pieredzes apmaiņas nodarbībās, piemēram, Kopienas dienās. Pilnveides grupu nodarbības pārsvarā norisinās klātienē, kas, kā pierādījies, ir efektīvākais nodarbību formāts profesionālajai izaugsmei.