Turpinu mācības, jo patīk uzņemtais ritms un studiju atmosfēra

Turpinu mācības, jo patīk uzņemtais ritms un studiju atmosfēra

Mācītspēks

Septembrī darbu uzsāks 102 topošie pedagogi jeb MS5, “Mācītspēks” kvalifikācijas gada skolotāji, savukārt studijas otrajā jeb indukcijas gadā turpinās 54 pedagogi ar jau iegūto skolotāja kvalifikāciju. Indukcijas gadā dalībnieki apgūst vienu no četrām profesionālās kompetenču pilnveides mācību programmām Latvijas Universitātē, turpinot strādāt skolā un piedalīties profesionālās pilnveides grupās un “Mācītspēks” kopienas notikumos. 

Ķekavas vidusskolas datorikas un fizikas skolotājs Artis Venskus ir izvēlējies programmu “Tehnoloģiju bagātināta mācību procesa īstenošana: “Es uzskatu, ka, iesaistot dažādus IT risinājumus mācību procesā, gan skolēniem, gan skolotājiem ir iespējams krietni atvieglot darbu. Izmantojot tehnoloģijas, skolēni var ātrāk noskaidrot, gan to, vai viņu atbilde ir pareiza, gan to, kā atrisināt uzdevumu pareizi, ja kaut kas nav skaidrs. Tehnoloģijas var padarīt mācību procesu interesantāku, bet skolotāji var automatizēt dažādu veidu darbu labošanu un pat izveidi.” Viņš uzsver, ka iegūtās zināšanas izmantot gan klasē, gan mājās. Artis ir viens no sešpadsmit “Mācītspēks” dalībniekiem, kas turpinās profesionālo pilnveidi šajā programmā. 

Starp piecpadsmit studentiem, kuri izvēlējušies programmu “Klasvadība efektīvai mācību stundai” ir arī Anna Selcka, Rīgas Centra humanitārās vidusskolas angļu valodas skolotāja. “Es izvēlējos turpināt mācības, jo man patika uzņemtais ritms: 4 dienas strādāju skolā, savukārt atlikušās trīs nedēļas dienas veltu sev – mācībām un ģimenei. Mani, protams, ievilka arī studiju atmosfēra pēc ilgiem gadiem, kas vienlaikus bija ar ļoti praktisku ievirzi. Uzreiz, uz karstām pēdām pasniedzēji ir gatavi palīdzēt ar risinājumu tavai problēmai, un kursabiedri tāpat, kopīgi audzējot pieredzi,” stāsta Anna.  

“Klasvadību izvēlējos, jo tā ir mana aktuālākā vajadzība. Skaidrs, ka laba saprašanās ar skolēniem, kas man likās ļoti svarīga pirmajā darba gadā, nav visa klasvadība būtība. Gribētos, apzinoties savas stiprās un vājās puses, noformulēt pieeju un saprast metodes, kas man darbā ar skolēniem der vislabāk,” atzīst angļu valodas skolotāja. 

Arī Agnese Pūra, matemātikas skolotāja Baložu vidusskolā, ir izvēlējusies klasvadības programmu, lai labāk izprastu skolotāju un klases attiecības, kā efektīvāk organizēt stundu, kā noturēt skolēnu uzmanību un saglabāt disciplīnu klasē, kā arī to, kā labāk veidot sadarbību ar vecākiem. 

Astoņi “Mācītspēks” indukcijas gada dalībnieki ir izvēlējušies programmu  “Pārmaiņu vadība izglītībā”, savukārt četrpadsmit dalībnieki – programmu “Speciālā un iekļaujošā izglītība”. 

Pavasarī piektajai darba vidē balstīto pedagoģijas studiju “Mācītspēks” dalībnieku atlasei kopumā tika saņemti 333 pieteikumi. No 132 atlasi izturējušiem kandidātiem, savas pedagoga gaitas ar “Mācītspēks” vasaras mācībām aizsākuši 102 jaunie profesionāļi ar augstāko izglītību, lai jau septembrī dotos strādāt skolās visā Latvijā. Pašreiz “Mācītspēks” programmā, gan indukcijas, gan kvalifikācijas gadā, studē kopumā 155 studenti. “Mācītspēks” īsteno Latvijas Universitāte, Daugavpils Universitāte un RTU Liepāja jeb bijusī Liepājas Universitāte.  

mācītspēks
Ir jautājums? Raksti mums tagad!

Trūkst informācijas?
Jautā mums!

Paldies! Jautājums ir saņemts, sniegsim jums atbildi tuvāko stundu laikā.